divendres, 24 de febrer de 2012

Pinterest, la xarxa social del 2012



  • Compar


El titular és contundent, però cert. Pinterest és la xarxa social que és, i serà, protagonista del 2012. Les seves xifres la classifiquen en la medalla d’or del creixement: cap altra xarxa ha crescut tant ràpid. Estrany que en la Internet que coneixem, hi hagi espai per altres espais socials. Resulta que si: comprenent l’usuari, innovant i fent una xarxa fàcil.

 

Què és Pinterest?

 

Pinterest té un concepte senzill: Ordenar els enllaços, fotografies i vídeos que t’agraden en el teu “suro” virtual. Cada usuari té diferents suros virtuals “anomenats boards“, i anem punxant els elements que ens interessen cap als nostres boards. 
Aquests elements, els podem trobar via el propi Pinterest en els seus propis canals. Els podem cercar en el canal de notícies dels nostres amics a Pinterest o els podem pujar nosaltres pinnejant un enllaç o incorporant una fotografia.

Per què funciona?


La tàctica de Pinterest és clau, es basa en la imatge per atraure usuaris, i en l’obertura de la informació per crear una gran xarxa de relacions. Twitter és un mar de missatges. Pinterest és un mar d’imatges, que ens permet amb una ullada ràpida trobar els elements que ens agrada més. Aquest punt és clau. La fascinació de trobar imatges i imatges sobre els temes que ens fascinen,  fan Pinterest altament adictiu.
Obertura, no cal acceptar un amic, no cal llegir cada missatge de forma horitzontal. I tenim dos murs, el propi dels amics que segueixes, i el propi de Pinterest.com on podem trobar el que comuniquen tots els usuaris del món. I la funció de la xarxa social ja no és tenir més o menys amics, sinó aconseguir trobar tot de fotografies i elements que ens encanten. 





 

 

El funcionament real

 

És curiós, aquesta xarxa social hi ha una ampla majoria de dones, un 59 per cent. I els sectors que més hi participen són dissenyadors, gràfics i de moda, geeks, fotògrafs… aquesta conjunció d’usuaris fan que els murs estiguin farcits de bones fotografies i bons enllaços. Esperem que sigui així, i que l’spam fotogràfic no corrompi aquesta xarxa.

També, els usos més corrents són:
  • Realitzar boards sobre vestits o moda.
  • Realitzar boards sobre dissenys gràfics o il·lustracions.
  • Aconseguir retalls per inspiració per a casaments.
  • Últimament, realitzar boards plens d’infografies…
  • Boards de disseny d’interiors…
  •  

Algunes dades de Pinterest

 

Pinterest ja arriba a 12 milions d’usuaris únics per mes. Té el creixement més gran en les xarxes socials. I el grup d’usuaris més gran, té entre 24 i 25 anys: un públic jove.
La dada més interessant, és que ja supera a Twitter com a visites rebudes per pàgines webs externes. Aquests enllaços, de referència, fan que sigui interessant per a molts usuaris “creadors”.

Un model de negoci diferent

 

Hi ha certs pin’s que tenen el punt de comerç electrònic. De forma que aquests amb un simple click podrem comprar els articles. Com ha descobert en Janquim, Pinterest es queda una part d’aquest ingrés. Un percentatge. Una forma clara d’aconseguir un bon retorn ja que s’escapa del model publicitari.

Com registrar-se?

Bé, Pinterest no és obert a tothom, es requereix una invitació per entrar. A Bits Catalans en tenim, si el demaneu responent aquest article, us convidarem via correu electrònic.
També Pinterest compta amb les seves respectives aplicacions mòbils. On podem pinnejar una fotografia en temps real.

Com fer servir Pinterest per promocionar els teus productes, web?

 

Pinterest no cal que siguis una persona, pots ser una empresa, concepte o marca. Per tant,  crea el teu usuari i puja els productes, articles escrits, fotografies. Sempre fes-ho pinnejant amb un enllaç, d’aquesta forma es garanteix una visita a la teva web.
Com usuari propi, Jordi Serra, hem pinnejat alguns articles de Bits Catalans:

Bé, resumint, Pinterest és una xarxa social fàcil de fer servir, i sobretot útil per enllaçar, ordenar i construïr el teu propi suro de tota Internet: happy pinning!

 Font: Article sobre Pinterest del Janquim.
Font: http://www.bitscatalans.com/2012/02/24/especial-pinterest-la-xarxa-social-del-2012/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+bitscatalans+%28Bits+Catalans+|+Bloc+sobre+tecnologia%2C+Internet+2.0%2C+aplicacions%2C+software%2C+disseny+web%2C+programaci%C3%B3+web+i+aplicacions+escrit+en+catal%C3%A0.%29&utm_content=Google+International
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada